Începutul de noiembrie la teatru. Teatrul Național Mihai Eminescu te invită la spectacol!

1 Noiembrie

“Nunta de aur“, un spectacol despre destin şi iubire, fericire şi moarte:un tablou desprins din realitatea moldovenească a zilelor noastre. Povestea sinceră şi ataşantă a doi intelectuali ajunşi în pragul vârstei a treia, îndrăgostiţi ca-n prima zi.

2 Noiembrie

Spectacolul „Pomul vieţii” este povestea tristă a oamenilor calzi, emotivi, temperamentali, care sorbesc cu patimă din cupa suferinţelor. Condimentarea spectacolului cu efecte comice este oportună, evoluţia actorilor atingînd coardele sufletului omenesc.

E un spectacol care denunţă metehnele societăţii noastre.Versurile matcovschiene: „Sfîntă ni-i casa, din leagăn de dor ce coboară” exprimă un adevăr simplu şi profund al protagoniştilor spectacolului. „Pomul vieţii” ne îndeamnă să curmăm, pe veci, suferinţa.

3 Noiembrie

„Panica la Grand Hotel”, după Ray Cooney în regia lui Sandu Vasilache – , e o comedie de situaţie, cu multe încurcături, unde se încâlceşte şi se descâlceşte, în ritm alert, o sumedenie de probleme ce rezultă din aventurile amoroase ale personajelor principale. Şi aici – agitaţie, uşi trântite, o fereastră „ucigaşă” şi un mort… viu. Sandu Vasilache mai recurge la un şiretlic: inversând sexul personajelor din piesă, aduce în scenă (după Chiriţa lui Alecsandri) o protagonistă femeie jucată de un bărbat.

4 Noiembrie

Douăsprezece scaune” de Ilf şi Petrov – comedie muzicală despre corupţie şi birocraţie, după piesa cu acelaşi nume, o nouă adaptare, toată trupa în scenă. Subiectul, acelaşi: goana după bogăţii, corupţie, temă actuală şi în Md. Eroii –puţin modificaţi (caractere naţionale). Ostap Bender, „maestru al combinaţiilor”, cu cei doi amici ai săi – Ippolit Matveevici şi părintele Fiodor sunt meru în căutarea comorii ascunse.O comedie muzicală mustoasă cu aluzii fine la timpurile actuale.

5 Noiembrie

„Filumena Marturano sau Divorţ în stil italian” e povestea relaţiei amoroase care a durat 26 de ani intre Domenico Soriano, 50,  napolitan înstărit din lumea bună şi Filumena, 48,  fostă cocotă, cucereşte iremediabil prin sinceritate şi adevăr.

Subiectul piesei e cunoscut şi din celebrul film Căsătorie în stil Italian, (cu Sophia Loren şi Marccello Mastroianni în rolurile principale), însă minunatul duet al protagoniştilor moldoveni îi conferă o altă profunzime: personajele au trecut de prima tinereţe, iubirea lor e cu năbădăi, cu fulgere şi tunete. Pentru a-l convinge pe Domenico s-o ia de nevastă, Filumena recurge la un şiretlic şi ca o actriţă adevărată, se dă de ceasul morţii. Îşi atinge scopul, devine Doamna Soriano, însă curând divorţează,  mărturisindu-i amantului său de o viaţă că unul dintre cei copiii de care acesta nu ştia nici cu spatele, este fiul său.

Domenico este pus în faţa unei dileme existenţiale: să continue viaţa sa de Don Juan fără de griji, sau să întemeieze o familie? În final, personajul interpretat de Petru Hadârcă îşi revede concepţia de viaţă, fiecare gest al său este plin de demnitate şi măreţie: Copiii sunt copii, spune Filumena; de dragul lor Domenico îşi pune pirostriile. De bunăvoie şi nesilit de nimeni, devine alt om: tată şi cap de familie responsabil. Îi sunt dragi copiii şi conștientizează că de Filumena îl leagă mai multe decât iubirea carnală. Astfel vedem unul din puţinele specatole cu Happy end, când eroina se vede împlinită ca mamă şi soţie, strălucind defe