Ultima estimare despre piața de publicitate online din Republica Moldova a fost 1,5 mln. Euro în 2012. De atunci și până în prezent nu au mai fost prezentate alte cifre, scrie Radu Lisita.
Așa că am hotărât după modelul de pe Marketing20.ro să calculez veniturile Facebook pe piața locală folosind datele din Audience Insights (modul lansat recent) ca să înțelegem cota Facebook-ului în piața de publicitate online din Moldova.
Metoda de calcul
Pentru a estima valoarea pieței am utilizat trei indicatori:
– Numărul de utilizatori lunari activi: 350-400 mii
– Numărul mediu de click-uri pe Ad-uri: în mediu 1 click/lună
– CPC în Moldova: între 0,05 și 0,11€.
Pentru că CPC-ul variază, este corect să calculăm pentru ambele margini și evident, sumele variază:
0,05 x 1 x 350.000 = 17.500€ lunar, 210.000€ anual.
0,11 x 1 x 350.000 = 38.500€ lunar, 462.000€ anual.
Asta înseamnă că pe parcursul anului curent veniturile Facebook din publicitate în Moldova vor constitui minim 210 mii Euro, dar în dependență de anumiți factori pot depăși pragul de 500 mii Euro. Să nu uităm că tot ce am calculat mai sus este o estimare, dar cifrele se opresc anume în această rază.
Pentru comparație, în România veniturile anuale se situează între 25-50 mln. Euro, iar venitul total al Facebook în primul trimestru din 2014 a constituit 2,5 mlrd. $, cu 72% mai mult decât în aceeași perioadă a anului precedent.