Site icon studentus.md

Un nou record al Bolidului Porsche Taycan

Porsche Taycan

https://newsroom.porsche.com/en.html

Bolidul Porsche Taycan din nou în Cartea Recordurilor Guinness, înregistrînd un drift continuu cu durata de 55 minute pe o distanță de 42 km.

Instructor-șef la Centrul Porsche, Olandezul Dennis Retera în vârstă de 34 de ani,  a demonstrat abilitățile fantastice ale electromobilului sport, pe circuitul de drift de 200 metri din cadrul Porsche Experience Centre (PEC) Hockenheimring , astfel înregistrînd cel mai lung drift mondial.

Acesta a menținut electromobilul într-un drift continuu timp de 55 minute, fără a opri mașina pentru alimentare sau schimbul de cauciucuri. Viteza menținută a fost de 46 km/h, înregistrând 210 ture.

Retera a declarat pentru newsroom.porsche.com, că:  „este foarte obositor să susții deriva timp de aproape o oră. Traseul a fost menținut umed pe toată durata, dar aderența nu a fost consistentă, astfel încât au fost necesare niveluri ridicate de concentrare pe tot parcursul traseului”.

Porsche Taycan Turbo are un motor de 218 CP și 300 Nm pe axa frontală, în timp ce motorul electric din spate produce 408 CP și 550 Nm.

Randamentul total în modul nominal este 625 CP și 850 Nm, însă într-un mod overboost folosit inclusiv pentru Launch Control, puterea crește până la 680 de CP pentru 2.5 secunde.

Modelul de 2.3 tone greutate este capabil să facă 0-100 de km/h în 3.2 secunde şi 0-200 km/h în 9.8 secunde.

Statisticile record ale primei mașini sport complet electrice de la Porsche sunt impresionante. Porsche Taycan deține recorduri în multe alte discipline: rezistența istovitoare de 24 de ore, care rulează peste 3.425 km pe pista de mare viteză din Nardò; cel mai bun timp din clasa sa de 7:42 minute pe Nürburgring-Nordschleife sau cele 26 de sprint-uri de la un start în picioare până la 200 km / h la aerodromul din Lahr.

Ultimul record pe drift a fost înregitrat de BMW-ul F90 M5, care în 2018 a plutit în derivă non-stop 8 ore, acoperind circa 370 km, dar comparativ cu electromobilul,  a necesitat nu mai puțin de 5 consumuri de combustibil primit de la un alt BMW ce se deplasa în tandem, din cauza motorului Bimmer care funcționează la turații mari, citează www.bmw-m.com.

Doina Ceban

 

 

 

Exit mobile version