Sunt nouă ani de când Misiunea Socială „Diaconia” organizează campania de Paşti „Masa Bucuriei”. Timp de nouă ani consecutiv în cadrul campaniei derulează acțiuni menite să sensibilizeze opinia publică faţa de problemele bătrânilor şi oamenilor nevoiaşi. În acest an povestea se repetă. Campania a fost lansată la 1 martie. Evenimentul a avut loc în cadrul cantinei mobile din Parcul Serghei Lazo. Începând cu ora 15.00 voluntarii au împărțit beneficiarilor, pe lângă prânzul cald și câte un mărțișor.
Sâmbăta Floriilor-mobilizarea națională a compasiunii și a grijei față de cei nevoiași.
La fel ca și în edițiile precedente, anul acesta, proiectul va culmina cu organizarea unei colecte naţionale de produse alimentare pe data de 31 martie, în sâmbăta Floriilor. Aceasta va fi realizată prin implicarea a peste 1000 de voluntari din 20 de localităţi. Toate resursele acumulate în campanie vor deveni mesele calde distribuite în cantinele sociale pe parcursul întregului an. De asemenea o parte din produsele colectate vor ajunge la bătrânii, copiii și persoanele din familiile social-vulnerabile asistate de Diaconia şi organizaţiile partenere.
Un prânz cald pentru 180 de bătrâni.
În 2017 în cadrul campaniei prin mobilizarea voluntarilor şi donatorilor au fost adunate 37 de tone de produse alimentare şi 120.000 de lei. Graţie acestor resurse au fost distribuite 3000 de pachete cu produse alimentare, iar zilnic, 300 de bătrâni au primit un prânz gratuit asigurat în cadrul celor 5 cantine ale organizațiilor implicate în campanie. În fiecare zi, la cantina mobilă „Aproape de Aproapele” din Chișinău vin după un prânz cald peste 180 de persoane.
Potrivit directorului Misiunii Sociale ”Diaconia”, Igor Belei, ajutorarea bătrânilor nevoiași este datoria morală a noastră, a tuturor. ”Din cauza migraţiei şi sărăciei bătrânii din Moldova îşi trăiesc zilele în întuneric, deznădejde şi singurătate. Pe tot parcursul anului, graţie implicării voluntarilor, donatorilor şi partenerilor locali reuşim să deschidem uşa şi să dăruim o rază de speranţă oamenilor aflaţi la limita existenţei. Campania a devenit un simbol al solidarităţii pentru întreaga ţară, iar rezultatele ne încurajează să fim şi mai mulţi şi mai dornici să îndreptăm gândurile şi faptele noastre măcar pentru o zi spre bătrâni. Este datoria noastră morală să schimbăm lucrurile spre bine, aşa încât bătrânii, cei care ieri au avut grijă de noi să aibă un loc de frunte în comunitatea noastră.”
”Donația ta poate umple farfuria unui bătrân!”
La data de 31 martie oamenii vor fi îndemnați să doneze produse alimentare, la intrarea în cele 100 de magazine din 20 de localități din întreaga țară: Chișinău, Bălți, Cahul, Edineț, Căușeni, Cantemir, Ungheni, Boghenii – Vechi, Ștefan-Vodă, Strășeni, Călărași, Soroca, Hâncești, Dondușeni, Ialoveni, Cricova, Stăuceni, Strășeni, Florești, Ucrainca şi Ratuş.