”Google” este o corporație americană multinațională care administrează motorul de căutare pe Internet, oferă o nu doar metodă simplă și rapidă de găsire a informațiilor pe web, având o bază de date despre peste 8 miliarde de situri web, dar și oferă servicii de traducere a textelor, păstrarea datelor personale, astfel a devenit un monopol în domeniul respectiv.
Actualmente investitorii sunt dezamăgiţi de o creştere de 18% a vânzărilor de publicitate, iar acţiunile gigantului Alphabet, părintele Google, o iau la vale, ele au scăzut după ce rezultatele din T2 arată un trend îngrijorător: costurile companiei cresc, în condiţiile în care se luptă să extindă business-ul de advertising al Google, scrie Bloomberg. Compania a raportat vânzări de 20,92 miliarde de euro, în linie cu estimările analiştilor, dar sub o serie de prognoze foarte optimiste.
Estimările variau de la 20,55 miliarde de dolari până la 21,61 miliarde de dolari, potrivit datelor Bloomberg. De asemenea, profitul a fost lovit puternic de amenda record dată de autoritatea UE antitrust, scrie money.ro.
Divizia principală a Google a generat venituri de 22,67 miliarde de dolari în ultima peiroadă, dar 22% a fost plătit partenerilor ca un cost de achiziţie de trafic, cunoscut drept TAC. Cu un an înainte, TAC a reprezentat 21% din veniturile Google.
Reclamele din search, spoturile de advertising de pe YouTube şi campaniile de marketing automatizat aduc cea mai mare parte a veniturilor pentru corporație, astfel Compania trebuie să împartă un procent mai mare din banii proveniţi din reclame decât trebuia să împartă cu veniturile provenite din paid search.
Ron Josey, analist la JMP Securities, afrimă că ”Oamenii se aşteptau la o creştere de 20%, aşa că au fost un pic dezamăgiţi”, căci creșterea a fost cu 2% mai mică.
Acţiunile Alphabet au scăzut cu 3,5%, închizând cu 998,31 dolari în New York. Acţiunile Alphabet au urcat până acum anul acesta cu 26%, ceea ce a ridicat foarte mult stacheta pentru rezultatele trimestriale ale grupului.