Încă o țară europeană e gata să interzică mașinile pe benzină și motorină

Guvernul britanic ar urma să anunţe miercuri interzicerea vânzărilor de autoturisme pe benzină şi motorină din 2040, când se vor comercializa doar vehicule electrice, ca parte a planului de reducere a poluării, a anunţat presa din Regatul Unit, transmite Reuters, citată de Agerpres.

Reprezentanţii Ministerului Mediului nu au fost disponibili pentru a comenta informaţia, susţine presa.

„The Times” anunţă că vânzarea noilor vehicule hibride care vor avea un motor electric combinat cu un motor pe benzină sau motorină va fi interzisă.

Guvernul de la Londra este sub presiune pentru a adopta măsuri de reducere a poluării.

Din 2020, autorităţile locale vor putea impune taxe şoferilor care au vehicule diesel, pe cele mai poluate şosele, dacă nu se va îmbunătăţi calitatea aerului, susţine “Daily Mail”.

Separat, producătorul auto german BMW a anunţat marţi că a ales fabrica sa din Oxford pentru a produce noul său automobil electric Mini din 2019.

Şi Franţa intenţionează să interzică vânzările de autoturisme pe benzină şi motorină până în 2040, conform anunţului din 6 iulie al ministrului Mediului, Nicolas Hulot.

„Anunţăm sfârşitul livrărilor de maşini pe benzină şi motorină până în 2040″, a afirmat Hulot, cunoscut activist ecologist.

Acesta a dat exemplul producătorului suedez de automobile Volvo care a anunţat că toate modelele sale lansate din 2019 vor fi electrice sau hibride.

Obiectivul Guvernului este „evident dificil”, dar Hulot a declarat că este „conştient că producătorii auto au mijloacele necesare pentru a susţine şi concretiza această promisiune, care, la fel ca întreaga agendă privind climatul, este parte din programul de sănătate publică”.

Oficialul francez a anunţat că proprietarii de vehicule vor primi stimulente pentru a înlocui maşinile pe motoare diesel fabricate înainte de 1997 şi cele pe benzină fabricate înainte de 2021 cu automobile care poluează mai puţin.

Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei. Analiştii se aşteaptă în acest an la un declin de 5% al vânzărilor auto, după doi ani de creştere record, pe fondul incertitudinilor provocate de Brexit şi a deprecierii lirei sterline, care a dus la majorarea preţurilor unor modele.