5 motive pentru a-ți începe cariera în cadrul unei afaceri sociale

Te afli în ultimii ani de studiu și te-ai decis să îți începi cariera însă nu știi cum să pornești. Poate ai fost la câteva interviuri pentru posturi care ți se păreau interesante însă se cerea experiență. Sau poate ai vrea să pornești propria afacere însă vrei să vezi cum merg lucrurile în alte afaceri.

 

Ar fi câteva soluții: internship într-o companie de renume, voluntariat în diverse ONG-uri sau intern într-o afacere socială. Dacă deja ești bine pregătit pentru a începe o afacere, atunci poți exclude voluntariatul spre a te implica într-o afacere socialăAfacerea socială este tipul de organizație care atrage tot mai mulți oamenii creativi. Oameni care vor să îmbine modul de a face afaceri cu a face ceva bun pentru comunitatea în care trăiesc. Eu îți aduc 5 motive pentru a-ți începe cariera în cadrul unei afaceri sociale:

1. Înveți mult și într-un ritm rapid

Cele mai multe afaceri sociale sunt la început, caută idei și strategii noi dar și oameni care doresc să le implementeze. Pe de altă parte le lipsesc specialiștii așa că aici e primul loc unde poți încerca să faci un lucru de la un capăt la altul, să-l înțelegi în profunzime și astfel să pui în practică teoria.

Afacerea socială este un model nou de organizare care încă se descoperă așa că este foarte deschis inovației. Asta înseamnă că îți va permite o mare libertate în a genera idei și acțiuni. Astfel poți gândi, implementa și testa mai mult decât oriunde chiar dacă o vei face cu un buget minim. O mare libertate de acțiune poate genera o mare posibilitate de învățare.

În același timp ai mult mai multă deschidere din partea unor oameni cu experiență în a te ajuta. Asta și datorită faptului că activitatea unei afaceri sociale e concentrată pe a face bine comunității. Astfel ai o șansă mai bună de a învăța de la oameni care te inspiră.

2. Posibilitatea de a încerca arii diferite

Afacerile sociale au cele mai multe variante de poziții puse în comparație cu orice alt tip de organizație. Găsești atât poziții tipice ONG-urilor cum ar fi coordonator de proiect, fundraiser, scriere finanțări cât și cele care se regăsesc în afaceri: social media, creare conținut, generare vânzări, grafică și design, web development, coordonare voluntari, sisteme de resurse umane, analiza financiară, bugetare, pricing, planificare, formare, training și altele.

Poți testa și experimenta diferite arii și astfel să îți dai seama unde te simți cel mai confortabil și ce îți aduce mai multă satisfacție.

3. Perspectivă de ansamblu asupra modului în care funcționează o afacere

Nu vei avea o perspectivă de ansamblu doar asupra părții economice ci și a impactului acesteia asupra comunității. Vei înțelege mai ușor cum acțiunile tale din comunicare, de exemplu, afectează vânzările, producția, nivelul prețului și veniturile afacerii. Astfel, dacă mai târziu vei decide să mergi într-o multinațională, îți va fi mai ușor să te adaptezi și să înțelegi care e rolul tău în tot mecanismul afacerii.

4. Ai un plus de relevanță

Comparativ cu afacerile standard sau cu ONG-urile, afacerile sociale au un impact dublu asupra comunității din care fac parte.

Au impact ca orice firmă datorită activității economice pe care o desfășoară – generează locuri de muncă și ajută la creșterea PIB-ului.

Totul e dublat de misiunea socială pentru care afacerea există. Poate o parte din angajați sunt persoane aflate în dificultate care altfel nu și-ar găsi un loc de muncă. Asta se transformă în două efecte pozitive. Unul economic prin faptul că ceea ce pentru stat era un efort financiar, se transformă într-un beneficiu. Omul care era ajutat acum plătește taxe către stat. Dar este și efectul social pozitiv pentru că ceea ce era considerată o problemă are o soluție acum și omul care era vazut ca o pacoste, acum e cineva care face lucruri bune. Iar tu, tu l-ai ajutat să facă asta.

5. Deschide mai multe oportunități de carieră decât companiile sau ONG-urile

Practic este singurul tip de organizație care îți permite ca după un timp să poți alege o carieră în orice tip de organizație.

Dacă vrei să lucrezi într-o companie, poți prezenta experiență concretă de lucru în afaceri. Arăți rezultate concrete obținute în afacerea în care te-ai implicat, fie că e pe parte de analiză financiară, vânzări, comunicare sau orice alt domeniu.

Dacă vrei să lucrezi într-un ONG, ai experiență dovedită de lucru pentru cauze și proiecte. Cele mai multe afaceri sociale sunt pornite de ONG-uri așa că experiența ta va fi luată în calcul.

 Într-o afacere socială găsești un mediu plăcut de lucru, este un loc unde te simți util, nu există multe poziții de conducere și e puțină birocrație ceea ce face loc inovației și permite să iasă la înaintare talentul.