Elevii vor fi inițiați în domeniile creative și IT pentru a putea deveni angajați de top în companiile din țară. TwentyTu va pregăti zeci de mii de elevi din țară pentru industria creativă
80 de mii de elevi din toată țara vor fi inițiați încă din școală în domeniile creative, pentru a învăța cum să-și dezvolte imaginația și să-și descopere potențialul creativ, abilități atât de necesare pentru economia viitorului. Datorită proiectului educațional TwentyTu, tinerii cu vârste cuprinse între 14 și 19 ani vor putea alege să studieze animația, designul grafic și realitatea virtuală – științe ale viitorului.
La cursul de animație, elevii vor învăța etapele prin care prind viață personajele animate și vor parcurge toate etapele de la crearea unui personaj animat până la sonorizare. Vor ocupa pe rând roluri de producător, ilustrator și animator, iar cursul le va dezvolta imaginația, perseverența și atenția la detalii.
Simțul estetic, potențialul creativ și abilitățile tehnice de editare foto și video vor fi dezvoltate și la cursul de design grafic. La final, elevii vor trebuie să realizeze un proiect individual, pentru a demonstra cunoștințele acumulate.
Doar cu o pereche de ochelari, elevii vor putea să exploreze lumea, fără să iasă din casă și vor avea posibilitatea de a-și pune în valoare imaginația pentru crearea propriilor lumi pe parcusul lecțiilor de Realitate Virtuală (VR). Cursul se va focusa pe modul în care copii pot utiliza ochelarii VR pentru a căpăta cunoștințe în domenii noi, dar și pentru a trezi interes pentru dezvoltarea propriilor aplicații și o carieră în domeniul viitorului.
Ana Chirița, director executiv ATIC: „Atunci când echipa noastră a decis să introducă aceste cursuri în curricula extrașcolară am știut că reprezintă profesiile viitorului. Știm sigur că domeniile creative vor influența societatea de mâine, iar proiectul TwentyTu are scopul de a transforma educația din țară, oferind programe educaționale adaptate noilor cerințe pe piețele globale. Cursurile vor fi predate într-o manieră interactivă, iar elevii vor putea să-și cultive abilitățile care vor fi solicitate în următorii ani la nivel global.”
Domeniile creative – un potențial economic mai mare decât industria automobilistică din SUA, Europa și Japonia
Industriile creative sunt cele care se bazează pe creativitate, talent și măiestrie, iar studiile arată că potențialul de dezvoltare al acestora este mult mai mare față de restul ramurilor economiei.
Un studiu realizat de compania de audit „Ernst&Young” (2015) pe parcursul căruia au fost analizate industriile culturale și creative din întreaga lume, arată că acestea generează venituri de 2.250 de miliarde de dolari, adică, 3% din PIB-ul mondial. Sumele încasate le depășesc pe cele înregistrate de industria mondială a telecomunicațiilor – 1.570 de miliarde de dolari și chiar PIB-ul Indiei– 1.900 de miliarde de dolari. La nivel mondial, 1% din totalul populației active este angajată în domeniile creative oferind 29,5 milioane de locuri de muncă. Studiul mai arată că acest domeniu are mai mulți angajați decât industria automobilistică din SUA, Europa și Japonia.
Viitorul este al oamenilor dominați de emisfera dreaptă a creierului
Creativitatea și inovația în cadrul unei companii sunt considerate a fi o cale sigură spre succes, deoarece duce la creșterea productivității. Iar cei antrenați în astfel de activități cred că, în orice domeniu, sunt importante ideile pe care le generezi și nu instrumentele pe care le deții, pentru că viitorul aparține meseriașilor, celor care știu să-și imagineze și să execute.
Eugen Boico, director general al unei agenții de creație, membru al Consiliului Consultativ: „Creativitatea este un mușchi. Cu toții ne naștem cu ceva țesut muscular. Este important ce facem cu el pe parcursul vieții. În acest sens, cred că fiecare dintre noi ar trebui să fie gata de un proces continuu de însușire a tehnicilor și a instrumentelor noi. Iar autoperfecționarea permanentă nu va mai fi opțională, dar obligatore. Combinația de creativitate și hărnicie astăzi este una câștigătoare pentru orice potențial angajat.”
În era digitală, domeniile creative pot fi considerate modele pentru un nou tip de inovație, deoarece datorită lor sunt dezvoltate un șir de servicii și produse, folosite pe larg în prezent pentru a asigura o bună interacțiune cu clienții. Iată de ce adaptarea metodelor tradiționale de învățământ la noile tehnologii înseamnă creșterea competențelor tinerei generații încă de pe băncile școlii.
Eugen Boico, director general al unei agenții de creație, membru al Consiliului Consultativ: „Îmi plac unele lucruri induse copiilor de școala contemporană. Totodată, cred că este incorect să contăm doar pe școală în dezvoltarea creativității. Eu zic că este bine ca școala să dea bazele – acele instrumente primare, printre care capacitatea de a însuși rapid lucruri noi, creativitatea însă, se cultivă, în primul rând, în familie și în cercurile de comunicare a copilului. Dacă parinții ar accepta și chiar ar încuraja copiii, cât sunt mici, să încerce cât mai multe ocupații, am asigura o bază bună pentru apariția și creșterea creativității.”
Proiectul TwentyTu – cursuri extrașcolare în peste zece domenii ale viitorului
Pentru dezvoltarea proiectului a fost lansată o amplă campanie de colectare a fondurilor, astfel toți cei care își doresc să participe la transformarea educației din Moldova pot oferi contribuții pe www.twentytu.md până în data de 22 august 2018. Până acum peste 100 de donatori ai contribuit împreună aproape 30.000 euro.