Alianţa Renault-Nissan, extinsă în urma achiziţionării Mitsubishi Motors, a depăşit în primul semestru din 2017 grupul german Volkswagen AG, devenind în premieră cel mai mare producător auto din lume.
Conform datelor prezentate joi, vânzările alianţei Renault-Nissan pe plan global au crescut cu 7%, în primele şase luni din 2017, la 5,27 milioane de vehicule, în timp ce VW a livrat 5,16 milioane de vehicule.
Toyota Motor Corp, al doilea producător auto din lume în 2016, a raportat vineri o creştere a vânzărilor de 2,7% în perioada ianuarie-iunie 2017, la 5,13 milioane de vehicule, în timp ce producătorul auto american General Motors a livrat 4,68 milioane de vehicule.
Carlos Ghosn, preşedinte şi director general al alianţei Renault-Nissan, a afirmat: „Alianţa a raportat vânzări record în primul semestru din 2017, de 5,27 milioane de vehicule. Vom continua să reducem semnificativ costurile şi să ne majorăm prezenţa pe piaţa globală, în timp ce vom menţine standarde tehnologice solide şi vom oferi clienţilor modele electrice inovatoare”.
În primele şase luni din acest an, grupul Renault a vândut 1,88 milioane de vehicule, un avans de 10,4% faţă de primul semestru din 2016. Toate brandurile grupului au raportat creşteri ale vânzărilor şi ale cotei de piaţă.
Brandurile Renault şi Dacia au avut livrări record, în perioada ianuarie-iunie 2017, iar Renault este al doilea cel mai vândut brand din Europa.
Renault şi Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deţine 44,3% din acţiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% din acţiunile Renault.