Campania ”Europa pentru studenți”. Semnificația campaniei, concept, obiective și strategii

În prima noastră emisiune care face parte din  campania informativă „Europa pentru studenți” am hotărât să începem cu ideea inițială a campaniei  – adică ce presupune campania în sine și a cui a fost ideea de desfășurare a ei. Alături de noi este una dintre organizatoarele campaniei „Europa pentru studenți”, Irina Gușanu. 

– Campania „Europa pentru studenți” a fost propusă și apoi creată de Consiliul Național al Organizațiilor Studențești. Procesul realizării ideii a durat, luînd în considerare faptul căutării partenerilor corespunzători, pînă am creat însăși planul campaniei. Așadar, partenerii noștri în ziua de azi sînt Ministerul Educației și Ministerul Tineretului și Sportului. Noi lucrăm destul de activ și aprofundat asupra conținutul și scopul acestei campanii, avem deja și cîteva activități desfășurate, altele planificate.

– Apropo de activități. Din cîte se înțelege din denumirea campaniei, voi vreți să demonstrați beneficiile și avantajele UE? Care ar fi menirea acestei campanii?

– Menirea campaniei în sine nu este una de promovare, nu vrem să spunem că este bine sau este rău. Vrem să oferim informații neutre, pentru ca stundenții să poate să-și formeze opinie proprie. Cei care încă nu și-au determinat poziția pro-europeană sau anti-europeană, nu trebuie să se firească de mesajele campaniei noastre, pentru că noi avem un scop netru: studenții au posibilitate să afle informația nouă, să aprofondeze cunoștințele; explicăm studenților cum e să fii în Europa, prezentăm aspectele ei și negative, și pozitive.

– Și atunci care ar fi aspecte negative, pentru că aceste pozitive noi și așa vedem zi-de-zi? Poate ne oferiți ceva exemple din domeniul economic, social, politic etc.

 – Chiar la moment am întîlnit cu un astfel de aspect mai negativ, lucrînd asupra unei broșuri educaționale pentru studenți. În aceasta sînt descrise diferite situații ce pot avea studenții, în cazul în care pleacă în Europa pe o periodă de timp, participînd în oricare program, proiect, training educațional. Studenții noștri uneori întîlnesc greutățile cauzate de inconcordanța descrierii teoretice ale programelor, sistemelor educaționale și realitatea organizării, desfășurării acestora.

– Cît aproximativ va dura campania „Europa pentru studenți”?

– Campania deja este în proces de desfășurare, a început în luna septembrie și durează 5 luni, pînă în luna ianuarie.

– Și după ce se finalizează campania, ce faceți ? În ce va consta continuitatea?

– Evident că la sfîșitul lunii ianuarie nu se termină campania, nu se termină comunicarea noastră cu studenții. Vom avea și multe alte oportunități pentru a comunica cu ei, cum ar fi chiar portalul și radiou „Studentus”.

– Ce activități planificați în perioada acestor 5 luni?

– Deci, colaborînd cu Ministerul Educației și Ministerul Tineretului și Sportului, noi planificăm să vizităm universitățile și să organizăm discuții împreună cu experți invitați de noi. Vom organiza mese rotunde, dezabateri și alte activități.

– Care sînt obiectivele acestei campanii în prim plan?

– Obiectivul cel mai important este, desigur, de a oferi informație diversă, folositoare pentru studenți, răsunsuri la întrebarea „Cum e să fii student în Uniunea Europeană?”.  Deși sîntem în plin proces de apropiere făță de UE și am semnat Acordul de Asociere, oamenii cunosc extrem de puțin despre această organizație și particularitățile sale. Studenții sînt slab informați și este de datoria noastră de a-i ajuta.

– Cum se atîrnă studenții față de organizarea acestei companii?

–  Studenții sînt ca atare cointeresați în organizarea aceste campanii. Sînt de acord cu desfășurarea acesteea, și inițiativa noastră este binevenită.

{mp3remote}/images/Radio/Emisiuni/Europa_studenti/Gusanuprelucrat.mp3{/mp3remote}