”Dornic de muncă dar fără experienţă caut un job serios.” Cam aşa ar suna, pe scurt, discursul unui student sau proaspăt absolvent la interviul de angajare. În continuare ne-am propus să-ţi prezentăm locurile de muncă oferite cel mai frecvent de companii pe care le poţi avea la început de carieră.
Iată cele mai accesibile joburi pentru studenţi şi absolvenţi:
1) Agent vânzări
Acest job este adresat celor care au putere de convingere. Candidaţii trebuie să vândă produsele şi serviciile angajatorului prin stabilirea de întâlniri cu o serie de clienţi noi sau vechi. În funcţie de domeniu, poate fi necesară şi o pregătire anterioară de specialitate (ex. domeniul tranzacţiilor bursiere – necesită înţelegerea tendinţelor pieţei financiare; materiale de construcţii – cunostiinte tehnice).
Good: Cel mai mare avantaj – veniturile obţinute sunt direct proporţionale cu efortul depus. Pentru fiecare vânzare vei primi un comision ce reprezintă un procent din valoarea contractului încheiat.
Bad: Cu toate acestea, jobul de agent de vânzări necesită rezistenţă la stres (lucrezi în mod constant sub presiunea atingerii target-ului – nivelul minim lunar de vânzări), putere de muncă (pentru lucrul pe teren) şi un psihic puternic (să poţi să fii optimist şi după ce ai fost refuzat de 100 de clienţi).
2) Secretariat/ Assistant manager
Cea mai importantă cerinţă este să fii o persoană organizată pentru a putea gestiona simultan task-uri multiple şi aranja eficient programul altora. Pe lângă bune abilităţi de comunicare, cunoaşterea a cel puţin 2 limbi străine şi lejeritate în utilizarea pachetului Office îţi pot oferi un salariu semnficativ mai mare.
Good: Acesta face parte din joburile care nu necesită experienţă sau lucru pe teren fiind un job de birou. În plus, dacă ai şansă să ajungi într-o firma de top, poţi avansa rapid.
Bad: Trebuie să ai zilnic o ţinută elegantă, de multe ori incomodă şi să fii oricând disponibil solicitărilor ce pot apărea atât intern cât şi din exteriorul companiei.
3) Reprezentant relaţii cu clienţi
Presupune menţinerea unei relaţii apropiate cu clientul şi după semnarea unui contract sau oferirea de suport şi consiliere acestuia în folosirea produselor sau serviciilor.
Good: Program flexibil, salariu motivant, colegi tineri, training specializat gratuit şi posibilitatea de a creşte în funcţie – pentru companiile din telecomunicaţii acest departament fiind în mod tradiţional o trambulină către alte poziţii.
Bad: Trebuie să te familiarizezi în detaliu cu toate produsele companiei într-un timp foarte scurt şi să ai nervi de oţel pentru a putea face faţă chiar şi clienţilor ce sună cu chef de ceartă.
4) Buyer/ Specialist achiziţii
Ăsta e un job din domeniul comercial. Concret, te vei ocupa de achiziţionarea de bunuri şi servicii, care la rândul lor, vor fi vândute mai departe. Cu cât reuşeşti să obţii un preţ de achiziţie mai scăzut cu atât compania ta va face mai mult profit prin revânzarea acestuia.
Good: Pentru a face faţă acestui job trebuie să fii pasionat de comerţ şi să deţii calităţile unui bun negociator.
Bad: Cu toate acestea, ai nevoie de experienţă de specialitate pentru a alege cel mai bun produs din punct de vedere calitate-preţ şi atenţie la detaliu în redactarea contractelor.
5) Operator sondaj opinie
E un job part time care te ajută să strângi bani de buzunar. Timpul alocat acestui job este destul de mic, iar veniturile sunt în funcţie de munca depusă. Operatorii trebuie să culeagă date de la consumatori, cu ajutorul unui chestionar. De obicei, acest lucru se întâmplă la domiciliul respondenţilor, însă sondajele de opinie se pot desfăşura şi pe stradă sau telefonic.
Good: Programul flexibil este un atu, iar experienta nu este necesară ci doar atenţia la detaliu şi disponibilitatea de a lucra cu oameni dificili.
Bad: Un mare dezavantaj este salariul foarte mic fiind plătit în funcţie de numărul de chestionare completate şi lipsa posibilităţilor reale de promovare.
6) Asistent organizare eveniment
Este un job adresat iubitorilor de evenimente. Însă pentru a ocupa această funcţie trebuie să dai frâu liber imaginaţiei şi creativităţii. În funcţie de natura evenimentului şi structura echipei vei avea şansă să lucrezi direct cu diverşi furnizori (locaţie, mâncare, divertisment), să coordonezi echipa de colaboratori şi să te asiguri că se întâmplă totul pentru a avea un eveniment de succes.
Good: Lipsa monotoniei şi programul de lucru alternant (perioade de efort intens înaintea proiectului urmat de relaxare) îi determină pe tot mai mulţi tineri să opteze pentru un astfel de job.
Bad: Chiar dacă programul este flexibil, acesta se poate prelungi şi nu vor fi puţine zilele când va trebui să sacrifici din timpul liber pentru a finaliza o activitate la timp. De asemenea nici în weekend-uri nu vei avea timp să te odihneşti deoarece cele mai multe festivităţi se întâmplă la final de săptămâna.
7) Editor junior (colaborator)
Este un job foarte căutat şi apreciat în zilele noastre datorită migrării multor publicaţii scrise către ediţii online. Pentru a reuşi trebuie să ai bune abilităţi de redactarea textelor şi să fii în permanenţă conectat la ce se întâmplă în jur.
Good: Lipsa monotoniei, construirea unui brand personal prin semnarea articolelor şi posibilitatea de angajare permanentă în cadrul firmei reprezintă atuurile acestui job.
Bad: Lucru sâmbătă şi duminică dacă publicaţia apare şi în weekend-uri şi obligaţia de a te ocupă de subiectele refuzate de alţi colegi din redacţie.
Dacă nici una dintre aceste opţiuni nu te mulţumeşte, atunci poţi porni pe cont propriu. Mai exact, îţi poţi dezvoltă propria afacere, dar şansele de reuşită vor fi mai mari după ce acumulezi experienţă.
Sursa: hipo.ro