Facebook plănuieşte să lanseze o aplicaţie pentru dispozitivele mobile dedicată breaking news-urilor, care va permite anumitor publisheri parteneri să distribuie instantaneu utilizatorilor reţelei de socializare alerte despre cele mai importante evenimente care se întâmplă la nivel mondial.
Noua aplicaţie de ştiri se află într-o fază incipientă de teste, potrivit businessinsider.com, care citează surse apropiate acestui proiect.
Potrivit informaţiilor disponibile în acest moment, utilizatorii de dispozitive mobile vor putea să descarce noua aplicaţie a Facebook şi vor putea apoi să selecteze publicaţiile sau organizaţiile de media pe care vor să le urmărească prin intermediul acesteia şi subiectele despre care doresc să primească alerte.
Până în acest moment, Facebook ar fi selectat doar câteva companii de media partenere pentru proiectul pilot al aplicaţiei.
Atunci când apar breaking news-uri, publicaţiile partenere Facebook vor crea notificări care vor fi transmise instantaneu utilizatorilor aplicaţiei.
Alertele vor putea să includă un scurt text (de până la 100 de caractere) şi un link către ştirea publicată pe site-ul publicaţiei partenere Facebook. După primirea breaking news-ului, oamenii vor putea să dea click pe linkul primit alături de alertă pentru a citi întregul articol pe site-ul respectivei publicaţii care a creat notificarea.
Prin lansarea acestei aplicaţii, Facebook va intra în directă competiţie cu platforma de microblogging Twitter, care este în general percepută ca fiind principalul mijloc de distribuţie a breaking news-urilor atunci când se întâmplă evenimente majore la nivel internaţional, conform theguardian.com.
Reprezentanţii Facebook au refuzat să comenteze aceste informaţii.
Facebook este cea mai mare reţea de socializare din lume, având 1,49 de miliarde de utilizatori activi în fiecare lună.