Vrei să ai o carieră de succes, una pe măsura aspiraţiilor tale? Îţi doreşti să cîştigi mai bine şi să te bucuri de relaţii foarte bune cu colegii de serviciu şi şefii? Iată cîteva sfaturi care te vor ajuta să transformi acest vis în realitate:
1.Stăpîneşte domeniul în care lucrezi
Este condiţia primordială şi de neînlocuit. Poţi avea cele mai bune intenţii, comportament ireproşabil, loialitate şi dăruire, acestea nu sunt de ajuns dacă nu eşti competent.
2. Munceşte şi implicăte
Cine mizează pe relaţii, noroc sau împrejurări favorabile îşi face iluzii.
3. Păstrează-ţi sănătatea
Fără realizarea unui echilibru între sistemul psihic şi cel fizic, fără să ai o sănătate bună care să permită angajarea în eforturi prelungite, nu se poate obţine randamentul scontat la locul de muncă.
4. Afirmarea loialităţii faţă de companie
A fi loial înseamnă a-ţi face datoria corect, a urmări îndeplinirea obiectivelor comune, a ţine la prestigiul acesteia, a-ţi manifesta mîndria că lucrezi acolo.
5. Manifestarea spiritului de echipă
Astăzi mai mult ca oricînd se dovedeşte că nu acţiunea solitară şi individualismul ci lucrul în echipă aduce rezultate cu mult mai bune.
6. Respectul colegilor şi al şefilor
Este bine să fii receptiv la îndemnurile şi cerinţele lor, să răspunzi cu promptitudine solicitărilor, să dai dovadă de tact şi diplomaţie în conduită.
7. Inteligenţa şi preocuparea de a învaţa din greşeli, de a dezvălui cauzele reale ale unor eşecuri şi a le evita pe viitor.
Inevitabil vor apărea căderi, eşecuri în faţa cărora nu trebuie reacţionat emoţional, cu supărări, măsuri disciplinare, în găsirea cu orice preţ a unui ţap ispăşitor.
8. Utilizarea unui limbaj civilizat, politicos în totalitatea relaţiilor interumane.
Vulgaritatea limbajului, cuvintele şi expresiile dure, jignitoare şi cu atât mai mult înjurăturile, glumele proaste, nu fac decît să creeze animozităţi şi conflicte, resentimente şi adversităţi.
9. Disciplină şi autodisciplină.
Sunt doi factori ce se intercondiționează şi contribuie la realizarea proiectelor stabilite.
10. Simţul măsurii şi răbdare în ceea ce priveşte promovările, avansările sau mărirea de salariu.
Numărul regulilor de urmat este mult mai mare, dar dacă ar fi rezumate în cuvinte scurte, ele vizează cu necesitate profesionalism, sănătate, moralitate, motivare şi tenacitate.