Șase spectacole în șase zile. Teatrul Național ”Mihai Eminescu” îți oferă doza de inspirație, poți să râzi, să plângi sau să reflectezi îndelung asupra lucrurilor ce se întâmplă în scenă. Indiferent de natura piesei, fie ea dramă sau comedie, cu siguranță jocul actoricesc te va fascina și te vei lăsa furat, de bună voie, de către magia teatrului. Ai ocazia să-l admiri pe impozantul Domenico Soriano sau să te lași cucerit de bunătatea și seninătatea lui Teofil Augustinovici. Dacă ești un romantic incurabil, atunci ”Steaua fără nume” este spectacolul care ți se potrivește cel mai bine. De asemenea ești invitat să decizi singur cât de vesel este ”Balamucul vesel” și cât de mult se aseamăna cu realitatea zilelor noastre.
30 ianuarie (marți) 18.00 „Căntec de leagăn” – o dramă a oamenilor de la sat, care îşi duc cu greu povara vieţii. Teofil Augustinovici, directorul şcolii săteşti este, practic, cea mai mare persoană de încredere a satului, fără de care nu se petrece absolut nimic. Spectacolul este condimentat cu efecte comice. Limbajul şi comportamentul eroilor aminteşte de perioada anilor 80-90, perioada „Marii Restructurări Sovietice”. Acest spectacol ne îndeamnă să ţinem la focul din vatră, casa părintească.
31 ianuarie (miercuri) 18.00 „Hronicul Găinarilor” Două secole de amărăciune și-au pus amprenta pe noua producție a Teatrului Național „Mihai Eminescu”, „Hronicul Găinarilor” de Aureliu Busuioc
Bucuria celor amărâți de a fi rezistat în fața cruzimii istoriei, de a fi supraviețuit unui șir de orori „îndulcește” substanța dramatică a spectacolului jucat cu săli arhipline.
1 februarie (joi) 18.00 „Casa Zoikăi”: În varianta inițială, Bulgakov vedea piesa ca pe: “o bufonadă tragică prezentând, pe sub măști, câteva personaje create de NEP.” O comedie virtuoasă și mistică; personajele visează cu ochii deschiși iluzii pariziene, spulberate de realitățile crude. Deși piesa are aproape un secol (fiind scrisă în anii ‘20), montarea vizionarului Vitalie Drucec ne arată că e actuală și astăzi, când corupția, protecționismul și crima ne stăpânesc viețile împingându-ne spre exod.
Zoia Denisovna, femeie de afaceri organizează în apartamentul său o casă de toleranță sub paravanul unui atelier de modă. Zoia beneficiază de înaltul patronaj al atotputernicului Boris Semenovici Gus. Niște interlopi chinezi fac trafic de cocaină în subsolul spălătoriei și i se strecoară Zoiei sub piele. La apogeu, unul din chinezi atacă, ucide și jefuiește nemilos și dispare. Împrejur roiesc amenințător reprezentanți obscuri ai forțelor “de ordine”. „Iadul e gol, iar toți diavolii sunt aici…„
2 februarie (vineri) 18.00 Balamucul vesel – Undeva, într-o cetate aflată de veacuri în calea răutăţilor, se întâmplă lucruri ciudate şi aparent fără sens: viaţa părea cenuşie, mahmură, majoritatea locuitorilor împăcându-se cu o asemenea stare de lucruri. Şi atunci pe Conducătorul Revoltei Permanente, înconjurat de stoluri gălăgioase de consilieri şi gardieni, îl trăsneşte ideea că pentru a câştiga şi mai mult iubirea maselor, e nevoie de mister, de un Erou sacrificabil…
Împotriva legilor firii, Lupii se înfrăţesc cu Mieii, Caprele şi Verzele joacă torontoiul. Din peisaj nu lipseşte Securitatea care, după nărav, dar şi la sugestia sfetnicilor de peste câteva hotare, fură ideea “nobilă” distribuind în rolurile centrale propriii actori silitori să-şi ia mai departe solda, dijma, tainul…
Valori eterne, precepte şi noţiuni sacre metamorfozează, ca sub bagheta iluzionistului, în minciuni, amăgiri, deşertăciuni. Mizând pe arhetipuri proiectate in contemporan, piesa se axează pe refuzul oamenilor de a mai crede în basme şi de a se lăsa păcăliţi – a câta oară?!- de potentaţii vremii
3 februarie (sâmbătă) 18.00 „Steaua fără nume” Într-un orășel șters, de provincie, Profesorul Miroiu își împarte viața între cărți și stele. In așteptarea unei rarități editoriale care vine cu trenul, traiectoria terestră i se ciocnește, în fapt de seară cu cea a Monei, tânără vânătoare de inimi, fără bilet, dar cu mare dor de explorare. Între ei se înfiripă o poveste de dragoste care, aidoma unei explozii cosmice, scutură din temelii universul micii urbe.
4 februarie (duminică) 18.00 Filumena Marturano sau Divorţ în stil italian e un spectacol cu mare succes la public: povestea relaţiei amoroase care a durat 26 de ani intre Domenico Soriano, napolitan înstărit din lumea bună şi Filumena, fostă cocotă, cucereşte iremediabil prin sinceritate şi adevăr.