Cooperarea sau competiţia în sistemul educaţional?

Într-o atmosferă plăcută, înconjuraţi de cărţi şi de tablouri, 6 tineri, elevi ai liceelor din capitală şi membri ai clubului oratoric, au participat la o ultimă rundă de dezbateri din cadrul proiectului „Luna dezbaterilor” , elaborat de Mamulat Alina şi Gîndea Valeria –  membre ale Consiliului Local al Copiilor şi Tinerilor.

În cadrul acestei dezbateri s-a discutat tema cooperării şi a competiţiei în sistemul educaţional, tinerii fiind împărţiţi în două echipe care susţineau fie competiţia, fie cooperarea în educaţie.

Diferenţa de opinii şi dorinţa acerbă  de a cîştiga i-au făcut pe participanţi să fie activi şi persuasivi  pentru a convinge juriul că anume punctul lor de vedere este cel corect. Uneori agresivi  şi impacientaţi, alteori timizi şi puţin emoţionaţi de publicul care asista la dezbatere, tinerii totuşi au reuşit să demonstreze că au învăţat cîte ceva pe parcursul unei luni de dezbateri şi că pot formula argumente forte care vor convinge publicul de corectitudinea ideii pe care o susţin.

În urma unei lupte intelectuale, de circa 45 de minute, juriul a decis şi a pronunţat verdictul: cea mai convingătoare echipă a fost cea a tinerilor care susţineau ideea că anume competiţia este sănătoasă în sistemul educaţional şi că fără competiţie nu există ascensiune şi progres.  

Cu această ultimă ediţie de dezbateri membrii clubului oratorilor şi-a luat rămas bun pentru o mică perioadă de timp, pentru a reveni cu un nou proiect de lungă durată, cu traininguri şi sesiuni de dezbateri în fiecare săptămînă, căruia îi va fi dat startul în luna martie.   

Clubul oratorilor este o organizaţie non-profit,  ce ajută tinerii să se afirme şi să înveţe de la profesioniştii în domeniu să devină oratori cît mai buni.       

Nicoleta Cîrlig, USM