Criza pandemică a schimbat ritmul de viață, atât la nivel internațional, cât și național. Toate sistemele au suferit schimbări, începând de la organigramă și până la mod de funcționare. În acest sens, situația epidemiologică în care se află și Republica Moldova a schimbat funcționarea sistemului educațional.
Astfel, conform informațiilor publicate pe site-ul mecc.gov.md, la 1 septembrie 2020, conform unui proiect pilot lansat de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării al Republicii Moldova (MECC) în unele instituții de învățământ din țară a fost introdus registrul electronic. Printre acestea și Liceul Teoretic ,,Alexei Mateevici” din Șoldănești.
Potrivit informațiilor oferite de MECC scopul implementării registrului electronic este asigurarea Ministerului Educației, Culturii și Cercetării și a tuturor instituțiilor de învățământ cu datele actualizate privind evidența reușitei academice zilnice a elevilor.
,,Este o metodă eficientă prin care reducem riscul infectărilor cu virusul Covid -19, dar și o nouă provocare pentru profesori de a se adapta tehnologiilor”, susține Tinica Aliona, profesoară de istorie în Liceul Teoretic ,,Alexei Mateevici” Șoldănești.
Unii profesorii însă, optează pentru registrul tradițional, întrucât acesta le oferă atât accesibilitate directă, cât și necesitatea unei perioade de timp, pentru completare, mult mai scurtă.
În alte 170 instituții de învățământ, în cel puțin o instituție din fiecare raion /municipiu, este desfășurat acest proiect asupra pilotării registrului electronic.
Autor: Ștețco Mădălina – participant Școala de Jurnalism Studentus