Cu peste un miliard de statusuri, „Like-uri” şi comentarii publicate în prima jumătate a Cupei Mondiale 2014 din Brazilia, acest campionat de fotbal este deja cel mai discutat eveniment de pe reţeaua de socializare Facebook, din istoria ei de un deceniu.
Discuţiile despre Cupa Mondială măsurate între 12 şi 29 iunie au implicat peste 220 de milioane de persoane şi un miliard de interacţiuni, potrivit datelor furnizate de Facebook. Având în vedere că această competiţie va continua pentru încă două săptămâni, campionatul va înregistra noi recorduri în rândul celor mai mari evenimente social media din istorie.
„Oamenii au conversaţii pe Facebook despre meciurile urmărite, la o scară fără precedent până acum”, a declarat Nick Grudin, directorul de parteneriate al companiei Facebook.
„Pe lângă faptul că partajează informaţii şi se conectează cu prietenii, oamenii se angajează în discuţii cu mass-media şi cu alte voci publice de care sunt interesaţi”, a mai spus acesta.
Oamenii folosesc reţeaua de socializare Facebook pentru a comenta lucrurile pe care le vizionează în direct, o interacţiune socială care ar putea deveni o sursă de venituri din publicitate pentru companie.
Recordul înregistrat de Facebook a fost posibil datorită creşterii utilizării telefoanelor mobile inteligente. Şapte din zece utilizatori din întreaga lume se conectează la reţeaua de socializare prin intermediul dispozitivelor mobile.
De asemenea, este vorba despre apetitul pentru fotbal manifestat de oameni. Prima săptămână a Cupei Mondiale 2014 a înregistrat un număr de 459 de milioane de interacţiuni pe Facebook, mai mult decât cele de anul acesta de la Super Bowl (finala campionatului de fotbal american), Jocurile Olimpice de Iarnă de la Soci şi gala premiilor Oscar împreună.
Totodată, sâmbătă, peste 31 de milioane de persoane au publicat peste 75 de milioane de statusuri, „like-uri” şi comentarii despre victoria Braziliei în faţa echipei din Chile, care a propulsat naţionala gazdei CM 2014 în sferturile de finală.
Facebook, cea mai mare reţea de socializare din lume, are în prezent 1,3 miliarde de utilizatori.