Cum ne organizăm timpul

Se întâmplă, nu de puţine ori, să ne plângem de lipsa de timp, de faptul că orice am face tot rămân proiecte descoperite sau sarcini neîndeplinite. Cauza stă într-un management defectuos al timpului sau în lipsa unei strategii personale soluţia este simplă – calculul corect al resurselor, chiar o planificare exactă pe ore, dacă se poate, o alocare eficientă pe sarcini.

Managementul timpului este util pentru orice persoană, indiferent de ceea ce face fiecare, fie că este CEO, director, manager, secretară, casnică, elev, judecător, inginer, patron, preot, doctor. Dincolo de rolurile sociale, suntem în primul rând fiinţe umane şi ar trebui să conştientizăm că aşa cum ne petrecem timpul, aşa ne petrecem şi viaţa. Ca urmare, orice optimizare a managementului orelor începe cu o analiză referitoare la motivele pentru care trăim cum trăim. „La început vorbim despre lipsă de focus, de productivitate, de bucurie, de rezultate, de timp, impact negativ asupra relaţiilor de orice fel, alergătură continuă şi lipsă de bucurie pentru realizările obţinute, somatizare. Mare este surprinderea oamenilor când află, în urma cercetării, că motivele pe care ei le consideră responsabile pentru calitatea vieţii nu sunt cele reale. Ceea ce cred ei că le fură puterea şi viaţa nu sunt volumul mare de muncă, orele multe de lucru, întreruperile, întâlnirile, oamenii incapabili, lipsa de timp şi ce o mai fi pe lista lor”, am aflat de la Connie Larkin, coach şi autorul unui curs de Time Management. Urmând sfaturile unui trainer, fiecare dintre noi poate obţine o prezenţă în propria viaţă şi în mediul social, responsabilitate în a-şi crea timp ori de câte ori avem nevoie. Poate cel mai important câştig este redobândirea bucuriei de viaţă, a entuziasmului şi puterii personale. Aplicând principiile din Time Management rămâi cu un angajament autentic despre cum poţi să-ţi transformi şi trăi viaţa când este vorba despre modul în care te raportezi la timp şi cu certitudinea că, ori de câte ori ai chef să produci rezultate, poţi să o faci pentru că depinde doar de tine.

De ce nu avem timp?

În limbajul multora dintre noi există sintagma: „Nu am timp”, însă nu este decât ca o înşiruire de cuvinte fără niciun un fundament. „Există doar ignoranţă, care, prin această sintagmă, acoperă ineficienţa, indolenţa, nevoia de a te simţi important. Tu eşti cel care deţine butonul motivării, inspiraţiei, al convingerii că te poţi motiva şi inspira de unul singur oricând doreşti şi fără ajutorul nimănui”, a completat Connie Larkin. De multe ori în afaceri este greu de acceptat că avem probleme cu gestiunea propriului timp, iar acest fapt este real dintr-un motiv foarte simplu: cel mai uşor ne este să ne lăsăm pe ultimul loc.
Cum putem deveni mai eficienţi
Principiile managementului timpului, indiferent în ce formulă sunt expuse, sunt foarte simple şi pot fi adaptate oricărui timp de activitate. În primul rând este important să avem o listă a activităţilor în care suntem implicaţi, din care să le eliminăm pe cele care nu ne aduc rezultate personale fie ele materiale, financiare, sufleteşti sau bucurii simple. Apoi să notăm activităţile zilnice obligatorii. Primul pas este să vă stabiliţi un interval de lucru în care să nu fiţi deranjat de nimeni, în care să vă puneţi ordine în gânduri şi în ceea ce veţi face. Este foarte important să finalizaţi orice acţiune fiindcă orice restanţă vă reduce din timp. Clarificaţi care sunt treburile urgente şi cele importante şi faceţi diferenţa fiindcă nu mereu termenii se identifică. Lista zilnică trebuie să includă şi acţiunile pe termen lung, cărora le veţi aloca un anumit timp. Aflaţi care este perioada din zi în care aveţi randament maxim şi folosiţi-o. Încercaţi să eliminaţi stresul prin pauze scurte, plimbări zilnice sau activităţi care vă fac realmente plăcere. Bucuraţi-vă de tot ceea ce vă înconjoară şi acordaţi atenţie doar lucrurilor care contează cu adevărat. Păstraţi echilibrul între viaţa personală şi profesională.

http://www.ziarulevenimentul.ro/